Mali Muzykanci
Instruktor: Przemek Stępkowski
zajęcia muzyczne dla dzieci w wieku szkolnym.
Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na ogólny rozwój dziecka, jego rozwój fizyczny, intelektualny, emocjonalny i estetyczny, jest szeroko pojęta muzyka. Jej odbiór wpływa między innymi na rozwój emocjonalny dziecka, koncentrację uwagi czy też pamięć. Muzyka pozwala na wyrażanie uczuć i emocji. Dzięki słuchaniu muzyki kształtują się w dziecku właściwe relacje społeczne. Dziecko uczy się również prawidłowych interakcji w grupie rówieśników.
Naszym celem jest uwrażliwianie najmłodszych na świat dźwięków, sztukę oraz kulturę, stanowiących wspaniałą bazę do rozwoju kulturalnego na przyszłość. Podczas zajęć dzieci uczą się rozumieć i tworzyć muzykę, improwizować ją głosem, a także grą na instrumentach muzycznych. Ponad to uczą się harmonijnego i rytmicznego poruszania, które jest podstawą rozumienia i wyczucia rytmu. Różnorodność przedstawionych podczas roku tematów, instrumentów i form muzycznych pozwala poznawać dzieciom otaczający świat.
Cele prowadzonych zajęć
|
Rozwijanie zainteresowań muzycznych dzieci
Rozwijanie umiejętności śpiewania Rozwijanie umiejętności gry na instrumentach muzycznych
Kształtowanie podstawowych zdolności muzycznych Kształtowanie poczucia rytmu Wyrabianie pamięci oraz wyobraźni muzycznej Kształtowanie umiejętności pracy w zespole Kształtowanie wrażliwości na zmianę tempa dynamiki, wysokości dźwięku Kształtowanie słuchu i umiejętności słuchania muzyki Zapoznanie z wyglądem wybranych instrumentów muzycznych Kształtowanie umiejętności rozróżniania instrumentów muzycznych Umiejętność nazywania wybranych instrumentów muzycznych oraz opisywania ich budowy i pochodzenia Kształtowanie umiejętności rozróżniania dźwięków Malowanie ilustracji do wybranego i wysłuchanego utworu muzycznego, Rozróżnianie różnych gatunków muzyki Nauka gry na wybranych instrumentach |
Metody |
Aktywizujące (dziecko dzięki temu, że przeżywa to, co robi lepiej rozumie i zapamiętuje nowo poznane treści)
Praktyczne (dziecko w trakcie działania sprawdza wiadomości w praktyce) Problemowe (dziecko samo rozwiązuje problemy, odkrywa nowe umiejętności) Podające (dziecko przyswaja sobie widzę przekazaną przez nauczycielkę) |